Carpe Diem

Det är så svårt att skriva nu för tiden.
Nedstämdhet är bränslet till mitt författande,
Min kreativitet och skrivlust.
Och mycket i livet känns väldigt bra mycket ofta,
Under dessa dagar, veckor och månader som förflutit
Utan någon större produktivitet av texter.

Delvis beror det på min lycka,
Delvis beror det på min brist av oro för framtiden.
Jag är glad, försöker att njuta av lyckan och lever i nuet.
Vilket skär sig med perspektiven som krävs för att skapa någon text med mening.

Många är de konstnärer som skapat mästerverk ur lidandet.
Denna lycka alla strävar efter
Visade sig kväva kreativiteten,
Åtminstone för mig.

Lösningen är kanske att skriva om sådant som resonerar bättre med mitt nuvarande sinnestillstånd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0