Vilsen

Inga ambitioner
Inga mål att kämpa för

Ingen lust att åka iväg
Ingen lust att stanna kvar

Ingenting jag vill köpa
Ingenting jag har råd med

Ingen som vill ha mig
Ingen jag kan få

Ingen anledning att vara ledsen
Ingen anledning att vara glad

Ingen aning om hur det ska bli bättre
Ingen aning om hur det inte kommer att bli värre

Ingen "ism" att brinna för
Inga åsikter som spelar roll

Ingen värld som känns värd att kämpa för
Ingen anledning att lämna den

Skulle inte kalla mig deprimerad
Skulle inte kalla mig lycklig
Bara en aning
Vilsen

Kommentarer
Postat av: Cindy

Hatar det. Det är nog en av de värsta känslorna. Att inte kunna sätta ord direkt på vad man vill. Att glida genom dagarna som mittemellan. Varken glad, varken ledsen - men ändå är det något som inte stämmer.

2013-05-17 @ 09:50:17
URL: http://cindystenberg.blogg.se
Postat av: Therese

Instämmer. Apati bryter ner en. Det går ju inte att komma någonstans om man inte har en motivation att sträva framåt, men hur hittar man den motivationen? Jag skulle kunna föreställa mig att det kan vara lite som en lavineffekt, om man hittar en sak man känner intresse och engagemang för, så blir det lättare att känna intresse och engagemang för andra saker också.

2013-05-19 @ 10:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0