Texter dagligen

För ett tag sedan så var jag med på en "skrivkurs", det gick i stort sett ut på att vi fick olika uppgifter som vi skulle skriva texter om. Till exempel "Skriv en text om julen." - som här nedan. Jag har en hel del texter från den kursen och jag hade tänkt att lägga upp en av dom varje dag från och med nu. Det är väl lika bra? Istället för att dom bara ligger här hemma liksom? Många av dom är inte alls personliga och kanske inte heller av samma kvalité som mina texter här brukar vara av. Men men, låt oss börja!
-
Jul för sig själv
Femtiofem år och väl medveten om att vara själv i lägenheten.
Trodde han valt livets enkla stig, värjt sig för varenda krig.
Men på juledagen är det svårt att känna sig behagen.
Föräldrarna har gått bort, den ende kvar av sin sort.
Inga barn och ingen fru, vem ska besöka honom nu?
Hans vänner med sin familj, deras liv står aldrig still.
Han som var så populär, älskad och kär.
Aldrig varit brydd om klappar och presenter, saknar nu ett ynka paket i sina händer.
Julmat på bordet, inte så mycket, skinkan han slukar i ett enda stycke.
Aftonen slutar, mugg efter mugg, flaskan som en gång var fylld av glögg.

Julen må kännas härlig, alltid den samma.
Jobbig är den dock, för de som är ensamma.

Kommentarer
Postat av: Therese

Fin text! Att tänka på människor som är ensamma, särskilt på julafton, får det att värka lite extra i mitt hjärta. Ser fram emot dagliga texter!! :D

2013-04-05 @ 08:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0