Gamla självklarheter - nu nyheter

Idag blev jag påmind om någonting som jag nästan hade glömt bort.
Kärlek.
Känslan av att älska någon och kanske framför allt känslan av att vara älskad tillbaka.
Känslor jag knappt minns.
En sak jag i stort sett har släppt hoppet på att någonsin få uppleva igen.
Det känns så otroligt osannolikt att någon skulle älska mig för den jag är.
Det har ju som redan hänt en gång, vad är chansen för att det skulle hända igen?
Inte ens om jag använder min vildaste fantasi kan jag tänka mig hur det skulle kunna gå till.
Men
Idag blev jag åtminstone påmind om att vissa faktiskt har det så.
Och att jag (kanske) också skulle kunna ha det så.
Minnen vaknade till liv.
Gamla minnen från en tid då jag kände mig fullkomligt lycklig.
Och jag började sakna det jag en gång hade.
-
Alldeles för länge har jag antagligen fokuserat på helt fel saker.
Kanske hade det jag haft en annorlunda vardag idag -
Om jag bara hade tänkt annorlunda då
Om jag hade prioriterat det som faktiskt är viktigt.
Istället för att bete mig som en idiot.
Kanske hade det varit annorlunda.
Kanske..

Kommentarer
Postat av: Cindy

Hoppas att de inte var mina ord som fick dig ledsen

2011-03-08 @ 23:38:40
Postat av: Kajsa

Kärlek måste väntas på, inte letas efter :)

2011-03-09 @ 10:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0