Hundra olika kärleksförklaringar

Jag vet inte hur eller när det hände egentligen,
Men jag vet att Du numera ständigt finns i mina tankar.
Tankar som skickar en pulserande värme inom mig.
Och även om jag är en person som knappt vågar hoppas på någonting,
Så kan jag inte låta bli att hoppas att du känner likadant,
Gällande mig.
-
Det har varit så här en tid nu.
Det känns som att varenda cell i min kropp vill ta ett stort steg framåt och gå vidare.
Men jag förstår också att det verkligen måste bli rätt den här gången.
Efter många nätters ständigt tänkande så har jag nu
Hundra olika kärleksförklaringar
Nästa gång jag träffar dig så ska jag använda den som känns rätt.
-
Plötsligt är stunden kommen, som från ingenstans.
Du kommer emot mig.
Våra blickar möts.
Mitt hjärta hoppar över ett slag.
Fjärilarna i min mage gör bakotvolter.
Sanningens ögonblick är inne,
Och jag ska precis säga det
-
Men plötsligt sluter du dina ögon,
Och möter mina läppar.
En sekund senare börjar mitt hjärta slå igen.
Samtidigt som hundra olika kärleksförklaringar försvinner ur mitt minne,
Och blir fullkomligt oviktiga.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Who's the girl/guy?

2011-06-25 @ 12:08:12
Postat av: Klaggen

The text, sadly enough, doesn't really have anything to do with something that have happened to me lately. It was just an idea that i got some time ago :).

2011-06-26 @ 22:38:32
Postat av: Anonym

It is a really nice text. But wasnt there some1 that made u feel that way? Cuz it's kinda hard coming up with that text, if u dnt or havent felt that way.

2011-06-27 @ 22:42:52
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/june/mandag-dagens-blogg-1.html#comment

2011-06-27 @ 23:22:31
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Klaggen

You are right about that, but then again, everybody has been in love at some time right ;)?

But in this case - I changed the ending a bit :)

2011-06-28 @ 13:12:02
Postat av: Anonym

If u still like this person, then u should tell it 2 her/him. Otherwise u might regret not doing it, i mean the worst thing u can get is a no but at least u know then. That is of course if u still like this person, or maybe u already have a boy/girl friend.

2011-06-28 @ 18:25:55
Postat av: Anonym

I know that ur problably not going 2 tell me but i'am very curious so i have 2 ask.

What is the name of the person u like? And age? And how does he/she looks? And what do u like about this person?.. And who knows, maybe i can help u. :)

2011-07-02 @ 21:00:30
Postat av: Klaggen

Haha! Maybe you can :). But the commentating-field is a horribly inconvenient place to discuss at.. How about that you send me a mail instead :D?

[email protected] ;)

2011-07-03 @ 02:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0