Sommar-<3-Vinter

Kom, kom, kom lilla sångfågel
Luta dig mot min axel
Kom, kom, kom lilla sångfågel
Mitt i den svarta natten
Kom, kom, kom lilla sångfågel
Sjung och berätta vad du känner
-
Och den lilla sångfågeln sjöng
En sång om varmare vindar
En sång om grönska
En sång om ljus
En sång om en kommande sommar
-
Kom, kom, kom lilla sångfågel
Sätt ditt hjärta intill mig
Kom, kom, kom lilla sångfågel
I natt slår det bara för dig
Sjung, sjung, sjung lilla sångfågel
Om allt som finns inom dig
-
Och den lilla sångfågeln sjöng
En sång om kyla
En sång om is
En sång om mörker
En sång om en iskall vinter
-
Kom, kom, kom lilla sångfågel
Flyg ej ifrån mig
Kom, kom, kom lilla sångfågel
Kämpa emot din instinkt
Kom, kom, kom lilla sångfågel
Säg ej farväl
För utan dig
Fryser mitt hjärta ihjäl
-
Den iskalla vinden sveper förbi
En flyende liten fågel
Den iskalla vinden slänger sig emot
Ett hjärta fullt av vinter
Solen går ner bortom havet i öster
Frosten söker sig fram, ur natten i väster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0