IndoktriNation

Det var längesedan jag skrev något vettigt känns det som.
Hade inte tänkt skriva något intressant den här gången heller.
Bara en liten uppdatering på vad som händer för tillfället.
Det är Måndag och klockan är 08:51, jag har varit vaken i snart 15 timmar. Jobbet börjar 15:36 och jag har inga planer på att sova tills dess. Onsdag, Torsdag och Fredag jobbar jag 16 timmars-skift - kommer då knappt ha någon fritid under halva den här veckan som kommer. Men det blir bra med pengar sen..
-
Helgen har varit bra annars - det har hänt mycket, för en gångs skull.
Både bra och dåliga saker, men mest bra.
-
Förr tänkte jag och skrev om så mycket.
Så pass mycket så att det känns som att allting redan är sagt.
Det känns som att jag har kommit förbi den tiden då jag faktiskt funderade på livet.
Nu mera lever jag oftast bara, utan att stanna upp.

"När man var yngre var världen uppdelad i svart och vitt, men ju äldre man blir så märker man att det mesta i själva verket är grått.
Förr kunde jag skapa egna teorier om hur livet fungerade - nu kan jag inte komma på när jag hade en sådan idé senast. Alla saker jag var så säker på för några år sedan har börjat vackla.
Ens principer har töjts på tills de brast och jag märkte att det aldrig spelade någon roll egentligen - det var bara saker jag hade fått för mig.
Varje dag matas man med ideér och tankar om hur allting fungerar - hur man ska göra och vad man ska välja.
Och när ens barriär väl har rasat så strömmar allt detta in utan motstånd.
"Vi ska tömma dig på den du är och fylla dig med oss själva"

Frågan man ska ställa sig är: Gör det mig olycklig?
Är det inte skönt att leva i en värld där allting har ett svar?
I en vardag där man tror att man förstår, men i själva verket är blind.
Det som spelar roll är att man trivs.
För är det inte det som det handlar om i slutändan?
Att finna lyckan?
"Hela världen är så underbar, bara man får ett svar.
Hela världen är så underbar, när man är korkad, tom och glad."

Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag gillar dina texter, även om jag ibland inte vet hur jag själv reagerar på dom^^ Jag skulle dock inte vilja leva i en värld som har alla svar på mina frågor. Jag vill få fundera, reflektera och analysera, jag behöver det. Att göra det är liksom.. jag :)

2011-02-21 @ 14:44:59
URL: http://kajalpennor.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hela världen är så underbar. på vägen in till stan.

2011-02-21 @ 21:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0