Veckan som varit

Det känns som att det är dags för en uppdatering men jag vet inte vad jag ska säga riktigt.
Ledigveckan är slut och en ny period av jobb är på gång, som vanligt så har det varit en lugn och någorlunda trevlig vecka. Att vara ledig är ju alltid skönt men så här med facit i hand så borde jag gjort något vettigare. Jag vet inte vad, men något borde jag gjort. Eh.
-
Det har börjat bli ljusare ute, vilket är grymt skönt (fast om jag ska vara ärlig så har jag sovit under de flesta utav de ljusa timmarna den här veckan ;D). Det är nästan så att det börjar krypa fram lite vårkänslor, fram tills att dom blir begravda i en halvmeter snö och -23 grader förstås. Det är ju trots allt bara Februari än så länge, men jag längtar verkligen efter lite värme - på flera olika sätt.
-
Livet rullar på och än så länge så har det här året inte varit direkt spektakulärt. Jag känner mig (delvis) missnöjd med det förra året men om det fortsätter så här så kommer 2011 att bli sämre. Kanske beror det bara på att vi är inne i en relativt tråkig period utav året? När jag blickar framåt så ser året väldigt spännande ut med sina resor, festivaler och liknande - men det är liksom sen.
-
*Jag läser igenom vad jag skrivit än så länge och inser att jag låter överdrivet pessimistisk xD*
-
Det har ju också funnits många bra stunder den här veckan, faktiskt, dom har mina vänner stått för. Trevliga middagar ute på restaurang, spännande matcher i kortspelet "Magic: The Gathering", nybakta muffins till frukost och så avslutade jag veckan med gårdagens fartfyllda airsoftmatcher (bilder finns på facebook :P).
Så länge jag har mina vänner så klarar jag mig, och mår då ofta ganska bra till och med - tack för att ni finns där :).
-
Klockan är 04:30 och jag börjar jobbet om en och en halv timme. Gick och la mig tidigt igår så att jag skulle få sova ut - men vaknade för ungefär en timme sedan av mig själv. Skönt att slippa vakna av klockan på en måndagsmorgon. Och det är väl någonstans här som det börjar bli dags att avsluta det här väldigt intetsägande och pessimistiska inlägget. Nästa inlägg blir nog antagligen bättre :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0