Kalla känslomässiga kriget

Ett tyst och kallt krig pågår emellan oss.
Ett krig utan strider och slag.
Men ändå är hotfullheten och fientligheten ständigt närvarande.
Ett krig med två deltagare.
-
Jag sårade dig.
Du sårade mig.
Friden tog slut och kriget var ett faktum.
Jag tror att du också vill ha fred egentligen.
Men så länge minnena av sveken är kvar så är nog vänskap en omöjlighet.
Vi båda har vapen som hade kunnat förgöra varandras världar.
Men ingen vill slå första slaget.
-
Ingen av oss ger upp.
Ingen av oss förlåter.
Ingen av oss slåss på riktigt.
Ingen av oss vinner någonsin.
I detta krig där båda alltid förlorar.
-
Kan ett sådant krig någonsin ta slut?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur mår du min vän?

2010-09-27 @ 13:54:23
URL: http://kajalpennor.blogg.se/
Postat av: ellisnorvalp

jag tycker att dina inlägg är ganska enkla att förstå egentligen. du skriver ganska uppenbart fast samtidigt på ett komplicerat sätt.

jag gillar det, men jag HATAR DET.

´

jag får ett monster i magen och börjar svettas av det ju. kan du inte bara...skriva ett inlägg FULLT i söta smajlisar och glada bilder?:):):):):)



jag törs sällan gå in på din blogg, känns så läskigt, man vet att man måste vara förberedd på PAAAAIN.

2010-10-04 @ 21:40:06
URL: http://ioooooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0