En förklaring

Allting jag skriver betyder någonting.
Varje ord finns där av en anledning.
Varje formulering har en bakomliggande mening.
Varje text handlar om någonting viktigt för mig, ofta personligt och snudd på hemligt.
-
Men hemligheterna vävs in i kryptiska ord och formuleringar.
Ett ord kan ha flera olika meningar.
Och ofta är det nog ingen annan som förstår vad texterna egentligen handlar om.
Ibland har nog de som står mig närmast en aning (?)
Men jag hoppas att även personer som knappt känner mig skall kunna tycka om en text, även om anledningen till texten inte är blottad.
-
För vi människor är i slutändan ganska likadana. Det är inte bara jag som har varit (och är) en sexuellt frustrerad tonåring med kärleksbekymmer och känslor av ensamhet och självförakt.
Och på så sätt så hoppas jag att någon annan kan känna igen sig, kanske till och med förstå.
Och eftersom många meningar har flera olika betydelser så kanske en del av er använder fantasin och målar upp egna bilder av mina texter?
Jag skriver främst för min egen skull, för att jag tycker om det.
Men jag skriver även för er.
Och förhoppningsvis så kan vi allihopa få ut någonting av den här bloggen :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0