Falsk glädje

Det var det det var hela tiden.
Falsk glädje.
Jag vet nu att -
Egentligen spelade ingenting någon roll.
Jag hade aldrig någon chans, även fast jag trodde det.
-
Men den tron gjorde mig lycklig.
Optimistisk.
Nöjd.
För en liten stund.
Och på så sätt så var ju inte glädjen falsk.
Efersom att jag verkligen var glad på riktigt.
-
Fast egentligen hade jag aldrig någonting att vara glad över.
Jag trodde bara att jag kom framåt.
Att jag passerade nollpunkten till det bättre.
Men egentligen hade jag bara stått stilla så pass länge så att minsta rörelse verkade som ett framsteg.
Jag var så nedkyld så att det inte krävdes mycket för att ge en känsla av värme.
Det var en illusion.
Inser jag så här i efterhand.
---------------------------------------
Idag är det redan Lördag. Jobb om 4½ timme - jag tror inte att det blir någon sömn i natt. Som vanligt när man går från eftermiddag till förmiddag. Imorgon åker Erik hem och jag förlorar min sambo (xD). Det har varit en ganska kul period, men när man har någon inneboende hos en i tre veckor så finns det såklart stunder då det blir lite påfrestande. Har dock varit väldigt få sådana stunder och det har verkligen mestadels varit positivt :).
Imorgon är det slut på den perioden dock.
-
Sen börjar ledigveckan, och jag åker till Piteå för att hälsa på Lintu :). Jag antar att det inte kommer att bli så mycket tid online då, men vem vet? Det är sorgligt att jag nu kommer att prata om nästa helg, när denna Lördag precis har börjat - men jag skyller på att jag jobbar idag :P. Men ja! Efter Piteå så kommer jag tillbaka till stan för Halloween, och det kanske blir jag som håller i festen den helgen (Om nu ingen annan vänlig själ med större lägenhet/Villa nu hellre tar på sig den uppgiften?). Det blir nog awesome hur som helst :).
-
Eh? När började jag skriva dagbok egentligen? Visst ja, i London ;).
-
Fick förslaget att jag skulle döpa om denna/göra en ny blogg som heter emobloggen.blogg.se - kanske vore något? Namnet skulle ju passa in bättre på innehållet än nuvarande namn åtminstone.
-
Men trots att jag kanske låter bitter, så känns livet faktiskt okej just nu :).

Kommentarer
Postat av: Lintu

Hah, min idé om emobloggen.blogg.se är fan awesome. Skapa en ny, dude. En där du BARA har massa emoinlägg... Typ inget sånt här positivt blaj. Du snackade ju någon gång om att positiva inlägg är meningslösa. Live it ffs.

2010-10-23 @ 16:55:10
URL: http://lintu.blogg.se/
Postat av: Cindy

Halloween blir awesome :) Har kollat lite runt på awesome cocktails som jag kanske ska göra. Eller om man ska bjuda på en MINI bål till första som kommer till festen. :P

Vet inte, men vi lär ju snacka ideer sen!



Ha så kul,

nu ska ja dricka kaffe sen blir det jobb vid 17. mmm working gal

2010-10-24 @ 09:54:54
URL: http://cindystenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0