Efter sanningen kommit ut

Jag vandrar under den svarta himmelen
Genom ruinerna av mitt gamla liv
Samvetets huvudkvarter står i brand
Minnenas reservoar rasade över mig
Och tog nästan mitt liv
-
Hemligheternas kammare brast
Och dränkte alla mina förhållanden
Fabriken som gjorde förklädnader har gått i konkurs
Aldrig mer ska jag låtsas vara någon annan igen
-
Det sista tåget har gått ifrån hoppets tågstation
Jag är fast i det här kaoset
Kärleksministeriet levde redan på lånad tid
Innan apokalypsen
-
Jag kommer fram till förlåtelsens bank, och ber om nåd
Men deras valv är tomt och jag går därifrån tomhänt
Borta i horisonten syns ett klart ljus från en byggnad
Endast en plats har undått total förstörelse
Den enda platsen kvar att söka skydd i:
Självdestruktivitetens anstalt
-
Jag skyndar mig dit
Kastar mig in genom portarna
Och kommer aldrig ut.

Kommentarer
Postat av: ellisnor igen

FÖRRESTEN...så har jag alltid tänkt fråga, men alltid glömt bort det. VARFÖR i allsindar kallas du klaggen? ....eller har jag frågat? ehm...anyways :>:>:>

2010-12-02 @ 21:01:28
URL: http://misterelli.blogg.se/
Postat av: älli

ahaaaaaaaa. fine. så om jag börjar kalla mig för gud överallt så kanske...så kanske alla börjar kalla mig för gud :> wooow...det vill jag.

hihi. men alltså. ja. jag vet inte. det är vettigt med svåra ord, det gör allting mycket mer spännande och mystiskt. MEN. jag kan inga svåra ord. så jag brukar hitta på egna. kanske inte riktigt lika koolt.

2010-12-07 @ 14:00:02
URL: http://misterelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0