Inflyttningsfest

För några dagar sedan fick jag upp tavlor, hyllor och allt annat på väggen och det kändes som att de sista pusselbitarna föll på plats och pusslet som föreställde min lägenhet kändes i stort sett färdigt. Och sådär alldeles lagom så var det inflyttningsfest igår.

Det var första gången jag anordnade en fest överhuvudtaget och det var väl en del som skulle tänkas på (även fast det kanske inte var så mycket, egentligen :P). Så man klev upp på morgonen och det var bara några timmar kvar tills det var dags. Tills dess ska det städas, plockas undan grejer, handlas och fixa bort den där kullen av disk som står i köket.

Så jag tänkte att man kunde börja med att handla. Går ut, känner att det är jävligt kallt ute, och ångrar för en sekund att man inte parkerade borta hos föräldrarna där vart man skulle haft tillgång till motorvärmare. "Men vad fan? Man får väl göra det bästa av situationen?" tänker jag medan jag kliver in i den iskalla bilen, vrider på tändningen och hör motorn utstöta ett ljud som närmast kan beskrivas som lidande. 

Instrumentpanelen blinkar och bilens termometer visar -29 - och efter en kort stund inser jag att det inte är någon idé, kliver ur, låser bilen och börjar promenera mot ICA.
"Jag borde tagit täckbyxor :(."
Men relativt snart så är jag trots allt framme vid affären, handlar den nödvändiga provianten och sedan är det bara den kyliga vandringen hem, nu uppförsbacke hela vägen istället och med en ICA kasse hängandes.
"Jag borde tagit täckbyxor >_<.."

Promenaden går ändå relativt fort och jag har bara lite ont i axlarna när jag väl är hemma. Tiden går oväntat fort och det bara smäller till så har disken och resten av lägenheten fixats färdig inför festen. Festen som för övrigt hade starttiden - 18:00. Nu med facit i hand så var det alldeles för tidigt - med tanke på att det bara var fyra själar närvarande när klockan slog 19:30. Men men, man har ju i alla fall en lärdom med sig i bakfickan ^^.

Men någon gång kort efter halv åtta så small det bara till och plötsligt var lägenheten och skinnsoffan fylld av välkända ansikten. Festen drog igång på riktigt, wizard sticks'en (ölburkar som tejpas ihop till en "stav" som visar hur mycket man druckit under kvällen) började byggas och guitar hero plockades fram. Stämningen var på topp och höll i sig ända fram tills det var dags för krogen.
Det blev en riktigt bra debutfest, tycker jag i alla fall :). Ett tack till alla som var närvarande och höjde stämningen :).

Efter att min del av kvällen var avklarad så följde en fantastiskt besök på krogen med massvis av intensivt ösande på dansgolvet och ännu mer trevlígt sällskap ^^. Kroppen rörde sig i takt med musiken fram tills krogen stängde och det var dags för hemfärd. 

En perfekt kväll helt enkelt :). 

---------------------------------------------------------------------

Jag känner gärna för att skriva något djupare också.. men just nu så känns det inte som att det finns något där. Någon annan gång :).

Kommentarer
Postat av: Cindy

:)))) yäää, looking bright

2010-01-31 @ 17:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0