Vågen

Vågen.
Det är mitt stjärntecken.
Och även fast jag inte tror på astrologi så säger tecknet "vågen" mycket.
Jag tror att världen till stor del är i balans.
Och jag är nog inte ensam om tanken.
Vetenskapsmännen tror på livets kretslopp.
Buddhisterna tror på återfödelse.
Hinduerna tror på karma.
Allt är i balans.
Allting har två sidor.
En positiv och en negativ.
Vi föds. Och vi dör.
Ljus behöver mörker för att existera.
För att förstå glädje måste vi förstå sorg.
Vi måste vara vakna. och vi måste sova.
Och med den vetskapen i tankarna.
Gör jag som jag gör.
Jag kommer att känna mig väldigt lycklig.
Och jag kommer att känna en väldig smärta.
Ju mer man har. Desto mer har man också att förlora.
Men i slutändan jämnar det nog alltid ut sig.
Hamnar i balans.
Libra.
Vågen.
Mitt stjärntecken.
Gäller över allt.
Hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0