En mening med det hela

Jag kikade igenom lite gamla bloggar, eller dagboksinlägg som det hette då.
I ett inlägg så funderade jag över meningen med livet, meningen med mitt liv. Jag kom fram till att målet med mitt liv skulle bli att gå färdigt skolan, tjäna pengar och åka till Japan. Jag kunde dessutom tänka mig att göra det ensam.
Jag var femton (kanske sexton) då.
-
Nu, fem år senare, så har jag slutligen nog mycket pengar för att resan till Japan ska vara möjlig.
Grejen är bara att passionen jag hade för att åka dit försvann någonstans på vägen. I och för sig så har "meningen med mitt liv" ändrats flera gånger sedan dess. Nu för tiden har jag ingenting så pass konkret mål i sikte - ingen självklar anledning för att leva.
Utan jobbar bara på, lever vardagen och hoppas att någonting dyker upp så småningom.
-
Jag har bestämt vad mitt nyårslöfte ska bli åtminstone - "Nästa år ska jag hoppa fallskärm"
Alltid någonting :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0