Drömmar om ett tidigare liv

Jag är ledig för tillfället och utnyttjar ledigheten med att vara uppe sent på nätterna och sova läänge på dagarna. Det har nog blivit 10 timmars sömn per dag, i snitt. När jag sover så mycket så brukar jag också drömma och ofta komma ihåg mina drömmar. I natt var inget undantag. Men det som var speciellt med drömmen i natt var att det kan ha varit den mest intressanta drömmen jag någonsin haft :).
-
Om jag minns rätt så började drömmen med att jag var nere underjord, i gruvan, och höll på att banka på saker med en biljardkö som jag hade köpt. Det fanns ett biljardbord där med köer alla fick använda, men jag hade köpt min egen. Plötsligt kommer det någon slags ordningsvakt som ska försöka stoppa min vandalisering, han trodde nog att jag höll på att ta sönder de gemensamma biljardköerna. Även fast jag försökte förklara att det var min egen så var han förbannad ändå, knäckte min kö (av någon underlig anledning) och var allmänt arg.
Efter det bad han mig följa efter i någon random gruvgång och nu får drömmen en intressant vändning..
-
Plötsligt är det år 2001 igen. Plötsligt är jag 11 år igen, går i femte klass på Triangelskolan - men har kvar alla mina minnen från mitt liv som tjugoåring. Mina minnen från framtiden. Jag är i skolan och är allmänt fascinerad. Skoldagen tar slut och jag åker buss hem. På bussen pratar jag med en tjej som jag skulle lära känna låångt senare - hon är osäker och verkar inte ha så bra självförtroende som senare i hennes liv, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att hon bara är 10 år gammal.
-
Jag kommer hem till slut, till vår gamla villa på Isvägen 8. Allting andas nostalgi och min lillasyster är mindre än vanligt. Det är ungefär nu jag börjar fundera över möjligheterna med detta liv. Jag borde inte behöva gå skola i åtta år till - jag kan ju som redan allting. Det gäller bara att bevisa mina kunskaper för några lärare - om jag klarar av de nationella proven på gymnasiet så borde det räcka som bevis.
Awesome.
Visst ja.. Jag känner ingen utav mina vänner ännu.. Jag har aldrig haft någon riktig flickvän heller, ännu. Det är flera år tills jag ens pratar med Lintu för första gången.. Hum.. 11 September har inte inträffat ännu, World Trade Center står kvar. Undrar om man skulle ta och varna dom kanske?
Facebook är inte uppfunnet heller eller Lady Gaga eller.. Wow, jag har så stor möjlighet att sno andras ideér flera år innan de ens har tänkt på dom :D.
Och någonstans bland mina tankar somnar jag, i drömmen..
-
Jag vaknar upp och ser mig omkring, väntar mig att vakna upp i min lägenhten på gruvvägen, men icke - jag är fortfarande elva år gammal och jag börjar skoldagen om en kvart. Fan också, det är kallt ute och långt till skolan. Undrar om man ska ta bilen till skolan? Oj, visst fan, jag är elva år - jag får inte köra bil.
-
Och någonstans där vaknar jag utav att telefonen ringer. Fascinerad över vad jag upplevt inne i mitt huvud.
Med facit i hand, hur skulle ni levt erat liv? Vilka val skulle ni gjort annorlunda? Vem skulle ni blivit?
Efter att jag vaknat var jag fortfarande väldigt trött, men var allt för upptagen med dessa tankar för att kunna somna om.
-
Drömmar är fascinerande :).

Kommentarer
Postat av: Cindy

Drömmar är typ bäst. Men cool dröm du hade!

2010-12-30 @ 10:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0