Apati

Det känns som att jag har börjat att ge upp.
-
Jag tror att det finns kärlek för mig där ute någonstans.
Den rätte.
Personen som skulle förstå mig och älska mig för den jag är.
Personen jag skulle förstå och älska tillbaka minst lika mycket.
Personen jag aldrig kommer att hitta.
Personen som aldrig kommer att komma i kontakt med mig.
Vi båda kommer att lämna den här världen innan dess.
-
På grund av detta så känns allting ganska så meningslöst just nu.
Jag har precis allting jag behöver.
Förutom det jag inte kan få.
Men just nu är det jag inte kan få, det enda jag vill ha.
Ingenting annat spelar så stor roll egentligen.
-
Jag är inte direkt ledsen.
Men definitivt inte glad.
Snarare apatisk.
Livet spelar ingen roll längre.
-
Det gäller bara att försöka göra det bästa av situationen.
Att inte göra saker värre.
Att fortsätta gå till jobbet och tjäna pengar.
Att fortsätta att hålla kontakten med alla människor som betyder någonting.
Att hålla balansen vid kanten av avgrunden och försöka att inte falla ner -
Att inte låta mörkret sluka en fullkomligt.
...
För kanske.
Bara kanske..
Så kommer allting bli bra igen.
Någon gång.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag vet att hon finns där, du behöver bara sluta vilja ha henne nu direkt. Det var det som hände mig.. jag gav upp, ville inte se åt killar, ville vara "stark ensam", och samma kväll mötte jag Thobias, där allting bara känns så otroligt rätt. Ibland finns det någon mitt framför en, man behöver bara öppna ögonen..

2010-08-31 @ 19:18:30
URL: http://kajalpennor.blogg.se/
Postat av: ELLIFÅR:)

hördu din smurf. babes är inte allt. eller jo. kanske.

men man kan ju inte sluta leva bara för att hon sitter och gömmer sig, din stoooora bamsekärlek :'>

youknow. det ÄR faktiskt så sjukt sant att det händer när man minst anar det, av någon konstig anledning.



FAKTISKT, tro mig då!:(



OCH TACK. men den ska ju vara awesome. ah, in flames va ;>

2010-09-01 @ 21:45:53
URL: http://snailforsale.blogg.se/
Postat av: T

amen precis. så känner jag och du sätter så fint ord på det. blä.



men som dom säger... den där jävla kärleken behagar bara dyka upp när man inte vill ha den, behöver den, letar den osv. Tyvärr. För när slutar man vilja ha kärlek? :S

2010-09-02 @ 11:27:08
Postat av: snigeltillsalu

man behöver visst också flytta. för i den här staden vet alla vem man är. alla vet hur man var som liten, vilken plats man har i livet. liksom.

vill bara bort från allt sånt.

vill vara en främling:)



sådetså. det är inte så läääätttt.

2010-09-05 @ 18:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0