Norrländsk vår

Vid tre-tiden i fredags så var jobbet över och helgen tog äntligen sin början. Den var grymt efterlängtad. Tyvärr så var det bara en liten detalj med det hela - på morgonen hade jag vaknat upp och inte känt mig så bra. Jag började bli förkyld och kanske till och med en liten aning febrig - men det var sista dagen på jobbet för den veckan och såå sjuk var jag inte. Så jag tyckte att det var lika bra att gå.
Tyvärr ledde det till att jag inte alls mådde speciellt bra efter jobbet i fredags. När jag väl låste upp och klev in genom lägenhetsdörren så bestämde jag mig fort för att "den här helgen får jag ta det lugnt, så att jag blir frisk sen till måndag." Det uteslöt krogen och la ribban för helgen kan man säga.. Fredagen fortsatte sedan och blev till en lugn hemmakväll och jag såg två filmer - American Psycho och Trollkarlen i Oz (från 1939 ;D) - innan jag la mig till sängs.
Lördagen fortsatte i ungefär samma tempo och stil - och till kvällen kom Laha och Bulba (som för övrigt käkade vindruvor till middag) förbi och lirade lite Xbox 360 och Magic. Sedan ville dom inte hälsa på i min lägenhet längre och drog hem till sig. Och istället för att dra ut på krogen under den sena kvällen så blev det att jag satt inne med kompisarna på teamspeak och spelade istället xD. Nördigt värre. Dock så gick jag och la mig redan klockan ett - så det var lite duktigt :).
Och nu till det jag egentligen ville komma fram till.
Idag (Söndag) verkade det som att det skulle bli ännu en händelselös dag hemma framför datorn bara. Vännerna var antingen bortresta eller upptagna på annat håll och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Plötsligt ringer morsan upp och frågar om jag ska hänga med på skotertur - inom en timme. Jag tackar "ja :D!" och tänker först efter senare huruvidare det var en bra idé eller inte - med tanke på att jag fortfarande är sjuk.
Jag drar i alla fall på mig skoterkläderna - och ganska snart så är jag, morsan, farsan och Tessi på väg.. iväg med skotern. Och när vi väl kommit fram, när pimpelhålet är borrat, morsan kikar ner i ett hål med det lilla fiskespöet ryckandes i handen, farsan försöker göra upp eld och Tessi stjäl hans pinnar (och grenar :O) och springer stolt omkring på isen med dem mellan tänderna. Medan jag bara står där i skoterkläder och solglasögon och bevittnar allt.
Då är det verkligen en riktig, norrländsk, vår :).
Yeas
Vårkänslor

Kommentarer
Postat av: Cindy

hehe, mys mys

2010-04-12 @ 12:49:32
URL: http://cindystenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0