Mer fritid snart?

Ja, igår fick man reda på av chefen att det bara var den här veckan som jag hade det säkert på jobbet. Varför det är så beror på flera olika anledningar - men det har inget att göra med att jag misskött mig eller något liknande. Men hur som helst - nästa vecka kanske jag är arbetslös igen. Och jag har väl lite blandade känslor om det..

Det hade ju varit skönt att få klart lärlingsutbildningen och få det där jäkla certifikatet som elektriker och bäst hade ju varit att ha säkert jobb de där 1600 timmarna som krävs - men det ser ju inte ut som någon möjlighet just nu.. Men jag är inte ledsen för det ^^. Arbetslivet var ju trots allt ganska slitet - speciellt i jämförelse med att vara arbetslös och kunna göra vad man vill och vakna när man vill. Så det skulle ju vara rätt skönt - för en stund åtminstone.
Och det positiva med jobbet jag haft nu är ju att det har gett mig en merit att ha med på mitt CV - plus att man då kan svara "ja" på frågan "Har du haft någon tidigare anställning?". Kommer att kännas bra :).
Annars så vet jag inte riktigt vad jag vill heller - jag har sökt nu till Tekniskt Basår på Luleå Tekniska Universitet som börjar nu till våren - men jag får väl se om jag kommer in och hur jag väl gör om jag skulle komma in. Men helt omöjligt är det inte att jag flyttar till Luleå och blir student i början av nästa år.

Hur som helst - jag är optimistisk gällande livet och det känns som att det löser sig, på ett eller annat vis :).
Och vem vet? Jag kanske får behålla jobbet trots allt..

Kommentarer
Postat av: Cindy

Huuu Luleå!

tur att jag flyttar till sthlm troligen där nångång. annars blir ja för sad när min polare klaggen lämnar mig :(

2009-10-14 @ 15:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0