Jobb imorgon

I och med att klockan ringer imorgon 7:00 så slutar en period i mitt liv ocn en ny tar sin början. En period av arbetslöshet och morgnar (morgonar? Vad fan blir "morgon" i plural O_o?) där man fått vakna när man vill och inte har något speciellt att göra under dagen kommer enbart att vara ett minne blott. Istället kommer min vardag att pågå flera hundra meter under jord - i mörkret och smutsen. Åka ner i avgrunden på morgonen innan solen gått upp och åka upp igen när solen gått ner - varje dag.

Men även fast jag låter lite negativ gällande det hela så ser jag det faktiskt som en positiv grej :P. Jag har ett jobb, eller åtminstone en "visstidsanställning" som gäller i en månad - men det låter på allihopa som att jag antagligen kommer att få jobba vidare även efter en månad. Men vi ser ju :). Blir grymt nice med full lön (eller åtminstone 92% utav full lön) i alla fall :D - måste kännas otroligt när man ser att den trillat in på kontot senare.

Men men.. imorgon börjar man på LKAB och blir en slitvarg - var väl det jag försökt säga hela tiden :).

Kommentarer
Postat av: Lintu

Haha, jag har märkt att jag vaknar när solen börjat gå ner, så.. För mig hade det inte blivit någon skillnad ;D. Och när det väl är skola sitter jag ju där när solen är uppe också. HORRAY!

2009-11-08 @ 15:50:16
URL: http://lintu.blogg.se/
Postat av: Cindy

Grattiiis! host buy me some candy

2009-11-08 @ 19:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0