World of Warcraft

Jag vet inte om det håller på att hända... Men jag vet åtminstone att så här har det aldrig känts förut. Och jag fruktar:
Håller jag på att bli beroende av World of Warcraft O_O?

Första gången jag spelade WoW var för lääängesedan och jag tyckte väl att det var ganska roligt, men det var långt ifrån att jag fastnade - som många andra verkade göra. Efter den första perioden så dröjde ett ganska bra tag innan jag skulle börja spela igen men när jag väl började så hade jag en "10-dagars prövotid" och då tänkte jag "Äh, jag kan väl försöka komma så långt som möjligt på de här 10 dagarna?". Och under de 10 dagarna spelade jag en hel del, men det var fortfarande enkelt att släppa spelet efteråt. Jag förstod inte riktigt hur man kunde bli så beroende av det.

Däremot så var det någon annan som gjorde det.. Samtidigt som jag spelade under dessa 10 dagar så passade min syrra på att pröva spelet och hon fastnade direkt. Efter de 10 dagarna var slut så köpte hon spelet och fortsatte spela (vilket hon gör än idag). Jag lämnade dock världen Azeroth för den gången och hade ingen lust att komma tillbaka.

Men nu, för kanske en vecka sedan, så hände det. Syrran hade tagit med datorn när familjen åkt ner på semester till min mormor som bor på landet. Och efter att jag varit i Varberg så valde jag att umgås med familjen - hos min mormor på landet. Och på landet finns inte mycket att göra, allt är långt bort ifrån allt och jag var nog den enda ungdomen (förutom min syrra då) på ett antal mil. Så i all tristress så satte jag mig ner framför min syrras dator och märkte att det enda spelet hon hade installerat var just: World of Warcraft.

"Så varför inte? Det är ju inte som att jag har något bättre för mig?" tänkte jag och återvände till Azeroth. Nu, ungefär en vecka senare så har jag tillbringat fler och fler timmar med min Blood Elf Warlock - Kaion och i skrivande stund så känner jag suget för att återvända igen. Börjar jag bli beroende?

Kanske.. Men det är inget som kommer att hålla.. Snart kommer jag att börja leva i "World of Werkligheten" igen?

Eller :O...?

Min Warlock

Kommentarer
Postat av: Wilen

Klaggen has fallen. (dvs tappat xD)

2009-07-31 @ 18:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0