Twitter?

Alltså.. Visst, att bloggar blev populära är jag till en viss del med på (även fast jag anser att den populäriteten känns rätt överdriven), jag menar - dagböcker och liknande har alltid varit populära. Bloggar kan vara relativt vettiga och faktiskt ha ett budskap och så vidare. Men nu har den nya grejen kommit: Twitter.

Alltså.. Om jag har förstått det rätt så handlar det om en slags blogg vars inlägg är på max 140 tecken. Jag förstår inte alls poängen med det hela.. På så få tecken som används när man "twittrar" så kan man väl knappast kunna säga så mycket? Det är svårt att få någon slags mening med ens "twitter-blogg" och så som jag har förstått så blir det mest ointressant svammel som resultat av dessa korta inlägg.

Är det någon som orkar läsa twitter-bloggar egentligen? Visst, det är en grej att twittra, bli beroende av det och hålla på. Men vem läser egentligen svamlet? Jag själv skulle aldrig kunna tänka mig att göra det, det går helt emot mitt sätt att skriva på. Att behöva begränsa sig till små minimala inlägg känns bara meningslöst. Varför inte ta sig friheten att kunna skriva så mycket man vill istället? Att ha möjligheten att skapa inlägg som folk kan bli berörda, inspirerade och roade av - det är knappast något som är möjligt med twitter.

Nej.. Meningsfulla inlägg for the win säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: WilenX

Eller om man skriver helt awesome på 140 ord varje gång xD hehe.

RE: Men ofta du har så lite tid över att du måste se dom absolut bästa serierna för att det ska vara värt? :P yeye tänker man.

2009-08-04 @ 15:46:01
URL: http://wilenx.bloggagratis.se
Postat av: Lintu

HAHA, Wilen kan ju blanda ihop tecken med ord :D. men jo, twitter verkar suga hårt :D. fuckit

2009-08-04 @ 19:10:11
URL: http://lintu.blogg.se/
Postat av: Bea

Fuy, låter som en fett dålig ide med twitter.

2009-09-23 @ 23:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0