Metamorphosis

Är det så svårt att omvandla kärlek till hat?
Ungefär så lätt som att omvandla pengar till mat?
Nej, för det är jobbigt och smärtsamt att gräva inuti dig.
Och det är lätt och nästan roligt att gräva i plånboken.

Men i den här världen så måste båda saker göras.
Kärlek måste bli till hat.
Pengar måste bli till mat.
I den här välden måste båda saker göras.
Förstöras.
För att vi ska kunna överleva.

Är det verkligen så svårt att vara snäll mot någon?
Varför är det så mycket lättare att vara dum mot någon?
Så svårt att skapa.
Så lätt att förstöra.
Förgöra.
Alla dessa människors livsverk.
Istället för att hjälpa till och nå upp till himmelen.

Men i den här världen så måste båda saker göras.
Glädje måste bli till sorg.
En koja måste bli till borg.
I den här världen måste båda saker göras.
Skapas.
För att vi ska kunna överleva.

Ying och Yang.
Glädje och Sorg.
Svart och Vitt.
Hela världen är så otroligt grå.
Så mycket inuti dig.
Men så lite utanpå.

Är det så svårt att omvandla kärlek till hat?
Vad händer om man blandar?
Blir det underbart?
Eller blir det en helt ny start?

Kommentarer
Postat av: Homaz

Som tidigare sagt.. du är bra på att skriva iaf (Y)

2009-08-22 @ 17:07:29
Postat av: Wilen

Om man inte har båda delarna blir det "obalans".

2009-08-22 @ 18:36:10
Postat av: Cindy

Att omvandla Hat till Kärlek är något jag kämpat med länge. Det tar otroligt på ens krafter men jag tror att jag blivit den människa jag vill - åtminstone på den biten...

Kärlek till hat, är en annan sak. Något jag anser är mycket enklare än vice versa.

2009-08-24 @ 20:59:59
Postat av: francken

Du är så sjukt bra på att skriva, man bara fastnar!

2009-09-09 @ 13:54:10
URL: http://francken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0